Представяме възможностите за туризъм в България пред Британски медии

12 журналисти от водещи Британски медии пристигат на 16-ти Януари в България по покана на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, съобщиха от пресцентъра на министерството.
 Пет-дневната визита на журналистите е третият от поредицата журналистически турове по проекта "Провеждане на рекламна кампания на пазар Великобритания", финансиран от оперативна програма "Регионално развитие".

В групата са включени представители на едни от най-влиятелните издания на Острова, които предлагат рубрики за туризъм и отдих. Първият и вторият турове от проекта бяха посветени на културнo-историческия, СПА и уелнес, голф и винения туризъм.

Журналистите посетиха най-значимите тракийски паметници в страната, най-добрите ни СПА курорти, запознаха се с уникални природни забележителности, опитаха традиционни български ястия и вина.

С новия маршрут Министерството ще представи богатите възможности на страната ни да се развива като целогодишна туристическа дестинация и да предлага висококачествени зимни туристически услуги – ски ваканции, планинарство, СПА терапии, гурме и винен туризъм и др.


Първата спирка на журналистите ще е Боровец, където те ще имат възможност да се включат в нощно ски спускане. Пътешествието им ще продължи с разглеждане на Рилския манастир и други културни и исторически забележителности по пътя към Банско. В последния ден от пътуването си гостите от Великобритания ще посетят град Сандански. Там са предвидени представяне на СПА туризма в България, винена дегустация и релаксиращи процедури.

По време на престоя си в България британските журналисти ще се запознаят и с възможностите за развитие на еко и други форми на алтернативен туризъм у нас. Великобритания е ключов пазар за българския туризъм.

Около 300 000 Британци са посетили страната ни за ваканция и отдих през 2010-та г. Според програмата на Министерството целенасочената кампания на този пазар трябва да увеличи броя на британските туристи до 500 000 до 2020 г. Освен журналистически турове кампанията обхваща и медийни срещи, пресконференции, уъркшопове, печатна, тв и външна реклама и др.